احمد آریایی‌نژاد: آموزش، هزینه‌های بیماری ایدز را کاهش می‌دهد

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

احمد آریایی‌نژاد: آموزش، هزینه‌های بیماری ایدز را کاهش می‌دهد

احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: اگر تغییر شکل انتقال بیماری ایدز از اعتیاد تزریقی به رابطه جنسی به طور رسمی از سوی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گزارش شود، حتما اعضای این کمیسیون موضوع را به صورت جدی دنبال خواهند کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کنترل بیماری ایدز، تصریح کرد: در مورد اعتیاد تزریقی و سرایت بیماری ایدز از طریق آن اقدامات خوبی توسط وزارتخانه مذکور به‌خصوص در سطح زندان‌ها انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه سیاستگذاران نظام سلامت کشور باید به صورت جدی موضوع بیماری ایدز را پیگیری کنند، افزود: در حال حاضر مراقبت‌های لازم در مورد کنترل این بیماری در سطح کشور در حال انجام است و این موضوع جزء اولویت‌های اول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظام سلامت کشور است.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به آشنایی پزشکان با علایم بیماری ایدز، یادآور شد: خوشبختانه پزشکان کشورمان آشنایی کاملی با ابعاد مختلف این بیماری دارند و حتی اگر در مناطق محروم و روستاها مورد مشکوکی مشاهده شود، بلافاصله پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

آریایی‌نژاد منشأ هرگونه تغییر رفتار در جامعه را در گروی آموزش دانست و عنوان کرد: هنوز درباره ارائه آموزش‌های لازم در مورد بیماری ایدز نقاط ضعفی وجود دارد که باید مسئولان ذی‌ربط نسبت به رفع آنها اقدام کنند، زیرا افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به ابعاد مختلف این بیماری پیامدهای مثبتی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آموزش را موجب کاهش هزینه‌های ناشی از بیماری ایدز در کشور دانست و گفت: اگر افراد جامعه با راه‌های پیشگیری و مقابله با ابتلای به ایدز آشنا باشند، کشور متحمل افزایش هزینه‌های درمان در آینده نخواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:,ساعت 22:51  توسط محمد گلزار