آریایی‌نژاد : فقرمالی؛ ویزای مهاجرت پرستاران

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

آریایی‌نژاد : فقرمالی؛ ویزای مهاجرت پرستاران

احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، از کمبود نیروی متخصص و پرستار در بیمارستان‌ها انتقاد کرد و گفت: متأسفانه هم‌اکنون میزان تربیت و آموزش این پرسنل با میزان استخدام هیچ تطابقی ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظام سلامت کشور با مشکلات بسیاری روبه‌رو است، تصریح کرد: هم‌اکنون مهم‌ترین مشکل حوزه سلامت به‌ویژه بخش پرستاری کمبود درآمد و مشکلات اعتباری است.

وی ادامه داد: در بحث حمایت از نظام پرستاری کشور باید بررسی کرد که اگر قوانین کنونی نقص دارد آن را اصلاح کرد اما اگر در اجرا قوانین از سوی دولت ضعف وجود داشته باشد باید با برنامه‌ریزی در جهت رفع آن تلاش کرد.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در چند سال اخیر قوانین بسیاری را برای حمایت از قشر پرستار تصویب کرده است، یاد‌آور شد: رفع کمبود نیروی انسانی، قانون ارتقاء بهره‌وری بالینی، کاهش ساعت کاری و پرداخت اضافه کار و جذب نیروی‌های متخصص از مهم‌ترین طرح‌های تصویب شده در مجلس است.

وی با تأکید بر اینکه حمایت نکردن دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی از پرستاران زمینه مهاجرت این قشر را فراهم کرده است، گفت: متأسفانه این افراد برای بهبود وضعیت اقتصادی و پیدا کردن موقعیت اجتماعی مناسب، اقدام به مهاجرت به کشورهای اروپایی، آمریکایی و حتی کشورهای آسیایی و منطقه‌ای می‌کنند، که این موضوع باعث تأسف است.

آریایی‌نژاد ادامه داد: مهاجرت پرستاران به خارج از کشور افزون‌بر خروج ارز و سرمایه‌های علمی کشور، موجب کمبود نیروی متخصص در بیمارستان‌ها می‌شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از پایین بودن میزان حقوق پرسنل حوزه سلامت به‌ویژه پرستاران، یاد‌آور شد: متأسفانه پایین بودن حقوق این افراد در کشور در قیاس با مشاغل دیگر، موجب ناامیدی و کاهش کیفی اقدامات این افراد شده است، از این‌رو مسئولان باید با برنامه‌ریزی دقیق در جهت ارتقاء سطح کیفی زندگی این افراد گام بردارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:,ساعت 19:54  توسط محمد گلزار