موانع اساسي توسعه نيافتگي صنعتي استان همدان از زبان دکتر کارخانه ای

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

موانع اساسي توسعه نيافتگي صنعتي استان همدان از زبان دکتر کارخانه ای

روزنامه هگمتانه :
1- فقدان سرمايه گذاري لازم در بخش خصوصي و كمبود منابع بانكي در استان همدان.
2- غفلت از احداث شهرك‌هاي صنعتي با فناوري‌هاي نوين و پيشرفته همراه با برنامه‌ريزي لازم به منظور ارائه خدمات مشترك زيربنايي، فني و مهندسي، طراحي، فناوري اطلاعاتIT و... .
3- فشار مالياتي بالا به واحدهاي توليدي و صنعتي و كمي زمان تنفس بازپرداخت وام‌ها و نيز سود بالاي تسهيلات اعطايي از سوي بانك‌ها به علت قرار گرفتن همدان در رديف مناطق توسعه يافته صنعتي.
4- عدم استفاده از توانمندي‌هاي علمي و تخصصي نخبگان در جهت تقويت پايه‌هاي علمي كارگروه‌هاي زيرمجموعه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان.
5- دشواري فراوان در روند مراحل تأسيس صنعتي و عدم بهره‌گيري از توانمندي‌هاي علمي و عملي استان جهت ارائه پروژه‌هاي كلان ملي.
6- ناهماهنگي در برنامه ريزي‌هاي ملي و اجرايي استاني و نيز فقدان برنامه‌ريزي هدفمند منجر به توسعه.
7- كم توجهي به كارآفرينان و فقدان برنامه ريزي لازم جهت تأسيس تعاوني‌هاي نخبگان و ورود دانشگاه‌ها به ميدان توسعه و پيشرفت صنعتي استان.
8- پرداخت نكردن به موقع جوايز تشويقي به صادر كنندگان و كمبود تخصيص ارز مناسب دولتي به واحدهاي توليدي و صنعتي.
9- كمي سهم استان از منابع اعتبارات ملي در سرمايه‌گذاري‌هاي صنعتي و صنايع تبديلي كشاورزي و دشواري در گشايش اعتبار اسنادي LC.
10- عدم برنامه ريزي اصولي جهت بالا بردن كيفيت محصولات صنعتي از طريق نوسازي صنايع و گسترش مراكز تحقيق و توسعه R&D و فقدان ورود نيروهاي خلاق و مبتكر در ميدان رقابت پذيري صنعتي استان.
11- فقدان برنامه ريزي و اعتبار لازم جهت فراهم سازي زير ساخت‌هاي نوين صنعتي و تدوين بسته توسعه صنعتي استان باتوجه به توانمندي‌ها و مزيت استاني.
12- عدم تشكيل تيم‌هاي تخصصي در جهت كشف راه‌هاي توسعه و شناخت مزيت‌ها و توانمندي‌هاي استاني به منظور تأسيس صنايع مادر و اشتغالزا با محوريت نخبگان، صاحب نظران و دانشگاهيان.
13- عدم هماهنگي بين نخبگان، پژوهشگران، فناوران، نوآوران و صنعتگران در جهت توسعه و پيشبرد برنامه‌هاي صنعتي مبتني بر دانايي محوري در استان.
14- فقدان برنامه ريزي لازم جهت هدايت منابع مالي خصوصي و بانكي در جهت واحد‌هاي كلان صنعتي و عدم توجه به توسعه صنايع پايين دستي مرتبط با صنايع بالا دستي استان
15- كم توجهي به توسعه هدفمند تعاوني‌هاي دانش بنيان و توانمندي‌ها و مزيت‌هاي استاني و كمبود منابع آب و برق صنعتي.
16- فراهم نبودن بستر فرهنگي لازم جهت جذب سرمايه گذاران داخلي و تشويق آنان به سرمايه گذاري پايدار در حوزه صنعت و معدن.
17- عدم حمايت لازم از توليد كنندگان خرد و كوچك در عرصه مشاغل خانگي و فقدان برنامه ريزي لازم جهت افزايش مهارت‌ها و توانمندي‌ها.
18- فقدان برنامه‌ريزي لازم جهت تأمين مواد اوليه مورد نياز واحدهاي توليدي و صنعتي و بي توجهي به فرآورده‌هاي منابع خام استاني.
19- هدايت اعتبارات كلان بنگاه‌هاي زودبازده به سوي واحدهاي خرد صنعتي ناكارآمد و غفلت از تأسيس واحدهاي بزرگ صنعتي مبتني بر فناوري‌هاي نوين.
20- فقدان نقشه راه توسعه صنعتي استان بر پايه مزيت‌ها و توانمندي‌هاي استاني در راستاي نيل به اهداف برنامه چشم‌انداز توسعه كشور.
                                                                         نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:,ساعت 18:42  توسط محمد گلزار