نعمتی:دولت باید دست از سر صنایع بردارد

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

نعمتی:دولت باید دست از سر صنایع بردارد

 

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مسایلی که می تواند به دست مسئولان حل شود، همین مسئولان آن را گره می زنند، گفت: آقایان هر چیزی را به جای دیگری موکول می‌کنند. فرض کنید خودروسازان قرار شد یک وامی بگیرند تا مشکلات مالی کارخانه های به این بزرگی حل شود اما پرداخت این وام را منوط به فروش سهام کارخانه کردند.

نماینده مردم اسدآباد با طرح این سئوال که اگر عملکردها اشتباه بوده باید انتقاد شود تا روند حرکتی دولت اصلاح شود، افزود: نباید شرایط را طوری رقم زد تا با عدم تخصیص منابع صنایع استان‌های سراسر کشور دچار بحران شوند.

وی نیاز به نقدینگی در صنایع کشور را بسیار ضروری خواند و بر حمایت بیشتر بانک‌ها به ویژه بانک مرکزی از صنایع کشور تأکید کرد.

نعمتی با انتقاد از شیوه خصوصی سازی در کشور، گفت: زمانی که بانک‌ها نمی‌توانند حمایتی از صنایع داشته باشند باید خصوصی‌سازی را ترویج داد البته  این معنا به این معنا نیست که سهام یک شرکت دولتی را یک شرکت شبه دولتی بخرد؛ این اشتباه بزرگی بوده است.

وی توضیح داد: در اصل ۴۴قانون اساسی تاکید کردیم که اگر قرار است اتفاقی بیفتد، بهتر است سهام به مردم واگذار شود در حالی که شرکتهای شبه دولتی با عناوین به ظاهر خصوصی تشکیل داده ایم و امروزه همین شرکتها مشکل ساز شده اند.

نعمتی خواهان کوتاه شدن دست دولت از صنایع شد و گفت: اگر اجازه بدهند صنعت، جایگاه خود را پیدا می کند و مشکلات نیز حل می شود چراکه دولتی بودن صنایع مزیت رقابتی بودن و کاهش قیمت‌ها را از صنایع می‌گیرد./


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:,ساعت 1:35  توسط محمد گلزار