سلطانی‌صبور : فقر فرهنگی؛ عامل اصلی بازماندگی از تحصیل

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

سلطانی‌صبور : فقر فرهنگی؛ عامل اصلی بازماندگی از تحصیل

عطاالله سلطانی صبور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، عامل اصلی بازماندگی از تحصیل را فقر فرهنگی خواند وافزود: اغلب خانوده‌هایی که فرزندانشان از تحصیل باز می مانند، بینش پایینی نسبت به تحصیل فرزندانشان داشته، بنابراین از تحصیل فرزندانشان و یادگیری دروس آنها امتناع می‌ورزند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه فقر فرهنگی اولی‌تر از فقر اقتصادی است، ادامه داد: ضروری است بسترها و زیر ساخت‌های لازم فراهم شود تا تعداد بازماندگان ازتحصیل کاهش یابد زیرا بازماندگی از تحصیل شایسته جمهوری اسلامی نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اینکه آمار پسران بازمانده از تحصیل بیش از دختران است، متذکر شد: در برخی از روستاها به دلیل آنکه پسران با اشتغال خود منبع درآمد خانواده‌ها به شمار می‌آیند، اجازه تحصیل ندارند.

وی، با بیان اینکه هرساله تعداد کمی از افراد جزء بازماندگان از تحصیل محسوب می شوند، تصریح کرد: البته در جامعه‌ای به این گستردگی، افرادی هستند که از تحصیل بازمانده اما دیده نمی شوند بنابراین ممکن است آمار کمی از واقعیت فاصله داشته باشد.

سلطانی‌صبور رفتار اولیا ومربیان را از دیگر عوامل بازماندگی از تحصیل بین دانش آموزان خواند وافزود: بدرفتاری‌ برخی از معلمان منجر به انگیزه‌کشی میان دانش‌آموزان شده و همین امر سبب بی علاقگی دانش آموزان به ادامه تحصیل و افزایش آمار بازماندگان از تحصیل می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، نقش رسانه ملی در کاهش آمار بازماندگان از تحصیل را حیاتی توصیف کرد وگفت: اگرچه رسانه ملی می تواند با افزایش سطح فرهنگی جامعه، عاملی موثر در جلوگیری از بازماندن دانش آموزان از تحصیل باشد اما واقعیت آن است که رسانه ملی برای حل این معضل اهتمام لازم را نداشته و نتوانسته در این میان به وظایف خود درست عمل کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  شنبه 11 آذر 1391برچسب:,ساعت 21:43  توسط محمد گلزار