خجسته: اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری وظیفه مجلس است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

خجسته: اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری وظیفه مجلس است

امیر خجسته در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس بررسی شد، گفت: مجلس و کمیسیون به عنوان قانون گذار و بر مبنای قانون اساسی که نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده مجلس گذاشته است، این طرح را در دستور کار قرار داده اند.

نماینده مردم همدان، قهاوندو فامنین در مجلس شورای اسلامی، افزود: بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری یک کار جمعی و با همکاری وزارت کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس و همچنین با استفاده از نظریات و دیدگاه‌های کارشناسی همه متخصصان و صاحب‌نظران امر در حال بررسی و تصویب است.

خجسته با بیان اینکه قانون انتخابات ریاست جمهوری کلا ۵۴ ماده دارد که تاکنون ۱۴ ماده آن در کمیسیون شوراهای مجلس مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته است، یادآور شد: در فرآیند اصلاح و بازنگری این قانون که فرآیندی طولانی مدت است، کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس کشور از ابتدا اعلام کرد که آماده دریافت و پذیرش پیشنهادت و نظرات کارشناسی و تخصصی نخبگان و دستگاه های مختلف کشور است.

وی درباره مطرح شدن طرح اطلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس، تاکید کرد: این طرح تنها در صورتی تبدیل به قانون می شود که در جلسات مجلس مطرح شده و با نظرات نمایندگان و طرح مخالفت و موافقت با مفاد این طرح، به تصویب می رسد و بر این اساس تصویب این طرح منوط به تشخیص نمایندگان مردم است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، با تاکید بر اینکه آنچه که در زمینه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به مجلس آمده است، حاصل جمع بندی نظرات گوناگون در کمیسیون شوراها است، افزود: بر این اساس خروجی و تصمیم نهایی درباره این طرح با استدلال ها و نظرات نمایندگان مردم در مجلس، تعیین می شود و نباید با فضاسازی و جوسازی سیاسی، مجلس را از وظیفه خود که قانون گذاری است، باز داشت.

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس بررسی شد، در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,ساعت 20:29  توسط محمد گلزار