نعمتی خطاب به رئیس جمهور: پروژه‌های مهر ماندگار براساس چه شاخص‌هایی اجرا می‌شود

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

نعمتی خطاب به رئیس جمهور: پروژه‌های مهر ماندگار براساس چه شاخص‌هایی اجرا می‌شود

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بهروز نعمتی در نشست علنی(چهارشنبه یکم آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود خطاب به رئیس جمهور، گفت: استان همدان کمتر از نیم‌درصد صنعت کشور را در اختیار دارد و در شهرستان اسدآباد کمتر از پنج‌دهم‌درصد صنایع کشور وجود دارد و این به معنای رعایت نکردن عدالت و مهرورزی است که نتیجه‌ای جز اعتیاد خانمان‌برانداز، مشکلات عدیده اجتماعی، افسردگی و هزاران درد بی‌درمان ندارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رئیس جمهور قرار است در آخرین سال ریاست جمهوری خود ۸۰۰ پروژه تحت عنوان مهر ماندگار را در کشور به پایان برساند، افزود: آقای رئیس جمهور اگر برای هر شهرستان ۲ پروژه در نظر بگیرید باز هم ۱۰ پروژه از ۸۰۰ پروژه باقی می‌ماند اما متاسفانه مهرورزی شما نصیب شهرستان اسدآباد نشد و دریغ از اجرای حتی یک پروژه مهر ماندگار.

وی خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: اگر انتخاب پروژه‌های مهر ماندگار براساس شاخص‌هایی مانند پیشرفت فیزیکی طرح‌ها بوده است چرا اصولا با بی‌عدالتی هیچ پروژه‌ای در طول دوره ریاست جمهوری شما در اسدآباد فعال نشد تا در لیست مهر ماندگار قرار بگیرد و یا شاید در شهرهای دیگر نیز قضیه بر همین منوال است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آثار مثبتی در پی داشت، گفت: اما در نحوه اجرای این قانون مشکلاتی برای کشور به‌وجود آمد و متاسفانه آثار مثبت آن در حال نابودی است.

نعمتی با تاکید بر اینکه قرار بود قانون هدفمندی یارانه‌ها ظرف ۵ سال اجرا شود، تصریح کرد: اما اجرای شتابان این قانون موجب عوارض نامطلوب در بخش‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی کشور شد.

وی با بیان اینکه طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت موظف است ۳۰ درصد درآمد ناشی از اجرای آن را به بخش تولید اختصاص دهد، افزود: در واقع این قانون اجرا نشد و بسیاری از صنایع و مراکز تولیدی کشور یکی پس از دیگری دچار مشکل می‌شوند و آثار تورمی ناشی از اجرای سریع قانون و پرداخت نقدی یارانه‌ ضمن ایجاد تورم دو رقمی موجب بروز مشکلات عدیده در کشور شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تلاش شما برای ایجاد اشتغال پایدار در اسدآباد طبق برنامه و در واقع طبق برنامه دبیرخانه شما انجام شد و مغازه‌داران بی‌جواز همگی جواز گرفتند و برای شهرستان ۴۰۰ شغل ایجاد شد و وام‌های پرداخت شده به کشاورزان برای خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، وام خرید خودرو و وام گردشگری به قهوه‌خانه‌داران جزو اشتغال پایدار اسدآباد به حساب آمد و امروز هیچ مشکلی از بابت اشتغال نداریم و مشغول دعاگویی حضرتعالی هستیم.

نعمتی، افزود: چرا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای ایجاد اشتغال پایدار، آمارهایی را ارائه می‌دهد که همگی دارای غش است و از آنجایی که تعداد بیکاران از سال ۸۴ تاکنون تغییر چندانی نکرده و عملاً اضافه شده نیاز است که شخص وزیر در این مورد چاره‌اندیشی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در صدور بخشنامه‌های لحظه‌ای، گفت: این بخشنامه‌ها بر تحریم‌های داخلی کمک مضاعف می‌کند و بخشنامه اخیر بانک مرکزی درخصوص بازپرداخت وام‌های ارزی که در سنوات گذشته به بخش صنعت پرداخت شده با نرخ ارز مبادله‌ای در کانون تسویه‌حساب قرار گرفته است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس خطاب به وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: نداشتن توجه کافی به ورزش همگانی و نبود زمینه‌سازی برای ورزش تمام اقشار جامعه با هزینه مناسب نتیجه عملکرد شما است و این در حالی است که در اصل سوم قانون اساسی بر رایگان بودن تربیت بدنی تاکید دارد.

وی افزود: نظام باشگاه‌داری و ورزش حرفه‌ای نامناسب که بیشتر بر تیم داری می‌پردازد تا باشگاه‌داری، سالانه موجب حیف و میل میلیاردها تومان می‌شود و عملا باعث گرانی ورزش در کشور شده است.

نعمتی با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، تاکید کرد: پروژه گردنه اسدآباد به‌رغم مصوبه دولت در انتظار عنایت وزیر راه و شهرسازی است و دستورات صادره از سوی مهندس نیکزاد به‌رغم پیگیری‌های متعدد اجرا نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: امروز یکی از دغدغه‌های مردم تامین معاش و جلوگیری از گرانی‌های افسارگسیخته است و ضروری است جنابعالی با توسعه نظارت بر قیمت‌ها، تامین حداقل‌های امرار معاش برای مردم را پیگیری کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:,ساعت 21:27  توسط محمد گلزار